Skip to content

It is alaaaajv!

Idag small depåsparken äntligen igång för första gången, det krävdes en ny kondning och brytarsats men det var det värt. Här har vi Erik som är chefsansvarig för eldragningen i teamet (han är den ende som inte skarvar kabel med eltejp) när han klurar ut kabeldragningen till stoppknappen på sparken. Till vänster i bild ser ni dessutom en vital del i den kommande drivlinan.

Rombo klurar

Efter första starten ville fanskapet inte starta mer, det visade sig att svänghjulet lossnat och klippt av krysskilen till hälften. Dit med en ny krysskil och samma historia, konan på axeln var skadad så svänghjulet gick inte dra fast ordentligt.

Vad göra? Jo, då tillverkar man en krysskil på bonnavis.

Krysskilstillverkning

Krysskilstillverkning 2

Nu går motorn som en klocka, hoppas bara att man inte behöver justera brytarna i fortsättningen…

Published inDepåsparken

4 Comments

  1. Johansson Johansson

    Nästan, jag har tänkt testa med två stövlar först för att se hur det blir.

    “Om man vill åka depåspark måste man lida pin”, som de gamla grekerna sade.

  2. elffors elffors

    Ahha! Ett hjul bestående av sex stövlar..

    Ta lårhöga stövlar i röd lack, för de brukar ha bra klack som e vass o hög.

    ……För fästet alltså!! :runkpaus)

  3. Anders Anders

    Tänk Tretorn så är du på rätt spår.

  4. elffors elffors

    Hur ska fram drivningen ske?

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.