Skip to content

Riv riv, svets svets.

Igår kväll plockade vi isär sparken för att helsvetsa ramen, det märks att vi ägnat mekvänligheten lite mer tanke nu än med förra sparken då vi rev isär allt på en halvtimme. Det hade tagit timtal med den gamla då allt satt så innihelvete bännigt till…

 photo Twinturbospark163.jpg

Olov passade även på att testa ut lite alternativa stuk, det vill nog till att man har högt skitfall med den här EBK-vinkeln för annars lär man få en inverterad analblekning…

 photo Twinturbospark164.jpg

Helsvetsning av motorvaggan, jag höll samtidigt på svetsa bottendelen så vi var rätt så effektiva igår.

 photo Twinturbospark165.jpg

Vi passade även på att svetsa på en stödkant till brännkammarens flänspackningar, utan den finns det risk att man blåser packningen vid höga laddtryck och så sticker avgastempen i topp direkt med härdsmälta som följd om man inte är jävligt snabb att stänga av motorerna…

 photo Twinturbospark166.jpg

En hylla med sparkdelar som väntar på lite färg, vi ska ta tag i det tidigt på lördag morgon så skänk oss en tanke när ni ligger där bakfulla och fiser under duntäcket….

 photo Twinturbospark167.jpg

10 timmar kanske, 284h totalt.

Published inTwin Turbo Jetspark Mk3

4 Comments

  1. Jim Jim

    Vi har ju lärt oss att det spelar ingen större roll hur tidigt man börjar. Det är ändå på de sista tre dygnen man får det mesta gjort…

  2. Johansson Johansson

    Fixarerik: Det blir kätting och inte läderremmar som tur är. 🙂

    Jim: Med Svarthålet-tid mätt så har vi en halv evighet på oss, men vi är inte som ni som kan skruva tre dygn i sträck innan tävlingen och fortfarande ha kroppspuls… 🙂

  3. Jim Jim

    Men lugna ner er nu grabbar, ni har ju gott om tid på er 😛
    Vad ska ni göra resten av tiden om den är provstartad och klar redan till veckan?

  4. fixarerik fixarerik

    Ser lovande ut pojkar !
    Vi ses i Årsunda, bara Glenn fixar isen.

    SKönt när remmarna går av och EBKn fjädrar upp i rektum, jojo.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.