Skip to content

Att undvika att göra en Olov…

Ni som hängt med ett tag kanske minns att kamrat Selander lyckades elda upp ena benet när det gick hål i EBK:n på gamla jetsparken, för att undvika att råka ut för samma skada (Bjursingen döpte det väldigt fyndigt till Jet Leg) så tänkte jag bryta ihop en värmesköld att ha runt kraftturbinen.

Nu var det nästan som gamla goda tider när jag byggde pulsjetmotorer på brinnande livet, det luktar lite speciellt när man kapar plastad rostfri plåt med vinkelslip och jag blev faktiskt lite nostalgisk av doften. 🙂

Mäta mäta, borra borra och gänga gänga för att kunna skruva fast värmeskölden ordentligt.

Så här snoffsigt blev resultatet, nästan så jag måste skita ner den lite så jag inte bländar speakern på Speed Weekend. 🙂

Jag har dessutom fått en längre stålspunnen bromsslang tillverkat på Jemtluft i Östersund så nu tar inte bromsgreppet i kåpan längre! Tjoho!

Tvåånhalv timmars jobb, 788h totalt.

Published inJU-01 gasturbinsbygge

6 Comments

  1. Daniel Daniel

    Hur får du till det hela tiden? Vad är hemligheten? Du får ju förvövwlen gänga både på arbetstid och fritid? Som tur är så är det väl ingen som känner anstöt när du gängar lite så här på sidan om….

    • Johansson Johansson

      Du vet, jet-groupies… 🙂

  2. Olov Olov

    Flamsäkra byxor var inte flamsäkra nog, och bränd läderhud luktar inte så gott heller.
    Det kan sjuksyster i Lit intyga 🙂

  3. Björn Björn

    Börjar bli väldigt mycket bling, bling nu….
    Ett hårdare förslag är att köra i flamsäkra byxor

  4. mats mats

    man ska vara räd om håret på benen det kan lukta lite ila om man bräner sej

    lycka till med upstarten av den uppgraderade motorn

    • Johansson Johansson

      Tack Mats!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.