Hoppa till innehåll

Friska fläktar

Nu har dom nya aggregaten ramlat in. Vi har mer eller mindre hållit andan i väntan på vad som skulle dyka upp men mycket riktigt var det ett par Borgwarner s500 som kom. Dom ser dessutom ut att vara i riktig bra skick så nu kommer det börja lossna med sparken framöver. Anders har dessutom varit iväg på Biltema i julhelgen och införskaffat en till bränslepump samt tändspole så det finns lite att göra.

Att skaffa blir oljetryckskontakter i pluralis!

Publicerat iTwin Turbo Jetspark Mk3

7 kommentarer

  1. mats mats

    jag önska jag med gott nytt år på er alla

    lycka till med bygget

  2. Olov Olov

    Härligt!
    Inget som egentligen bör påverka en enkelmotor.
    Vi ska sätta en separat bränslepump per motor i år vilket gör att vi antagligen kan blåsa igång var och en efter varandra med lövblåsen ifall vi skulle stå utan fyllda dykartuber. Och köra dom via separata PWM utgpångar och FETar för att elektroniskt kunna balansera eventuell obalans tryckmässigt mellan de två. Typ.. Är iaf tanken sen hur det går i verkligheten.. 🙂
    Vi ska först och främst se till så att det ska bli så gott som omöjligt att köra dom torra igen.
    Sen om det inte blir åka i år, nästa år, eller om fem år.. Får det bli så. Nu åker vi när allt är klart.
    (Är tanken) 🙂

    • Thomas Thomas

      Aha, inga hinder för att smyga igång alltså. Kommer förmodligen plåga er med en del konstruktions frågor på speedweekend. Lycka till med återuppbyggandet!

      • Olov Olov

        Plåga på men på egen risk!! 😉

  3. Andreas Elofsson Andreas Elofsson

    Hej!
    Skönt att dom äntligen har hittat hem.
    Verkar dom vara exakt lika?

    Kan nästan inte vänta på att höra denna best på full makaron.
    Det kommer nog vissla gott!

    • Olov Olov

      Halloj!
      Har desvärre inte hunnit kolla mer än att dom verkar va i bra skick vilket bådar gott! 😀

  4. Thomas Thomas

    Gött!
    Har ni mer modifieringar på g förutom oljetryckskontakterna ?
    Lite nyfiken då jag har funderingar på att bygga en enkel turbo variant av mk3:an. Gott nytt år på er!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.