Hoppa till innehåll

Lyckat test av jetsparken!

Igår och idag har vi hållit på grejat med sparken för att få liv i bitarna, i vanlig ordning så blev det lite krångel då det helt plötsligt började rinna olja ur ena turbon. Eländes elände, inte ännu ett turbohaveri tänkte vi.

Efter lite huvudkliande kom vi fram till att det var avluftningen till oljetanken som var på tok för klen, så övertrycket i tanken pressade upp olja i turboaggregatens returslang och ut genom axeltätningarna. En rejälare avluftning tillverkades och nästa test gav betydligt trevligare resultat.

Vi nöjer oss med 2 bar laddtryck i år, det ska gå ladda mer men med tanke på hur sparken beter sig så lär den vara nog så spännande att köra med “lågt” laddtryck… 🙂

Nu är det bara att stryka kalsonger och bunkra upp med sirapslimpa och gulaschkonserver, sen bär det iväg på torsdag morgon! Ses på sjön!!!

Publicerat iSpeed Weekend 2015Twin Turbo Jetspark Mk3

16 kommentarer

  1. N'änners N'änners

    Lycka till ihelgen nu.

    • Johansson Johansson

      Tack Lill-Anders! (jag gissar att det är du)

  2. Bop Bop

    ryter ju rätt fint från 1.5 bar och uppåt!

  3. mats mats

    he he det verkar vara bra ryt i sakerna det kan nog bli bra fart på sparken vet inte hur stabil en kopia av en spark är har inte ståt på en spark på ca 40 år

    lycka till med alting

  4. Björn Björn

    Har nu suttit och detaljstuderat bilderna och filmen och har upptäckt en detalj som kommer att göra mig sömnlös, varför sitter det ett tändstift i brännkammaren som inte har någon tändhatt på sig?
    Sitter den där bara som utsmycknad eller har Olov en önskan om att något skall kunna kittla den bakre regionen när man kör över ett gupp?
    Kan det finnas en annan förklaring som ligger bortom min fattningsförmåga, om så är fallet upplys mig gärna om funktionen.

    • Olov Olov

      Vi fick flytta stiftet till ebk´n för att få den att tända. Och utan annan plugg i det gamla hålet kan jag garantera att det skulle kittla i dom nämnda regionerna! 🙂

  5. peter forsberg peter forsberg

    Oj, känns som den kommer att röra på sej duktigt! syns på torsdag.

  6. Viktor Viktor

    Gött mos!

    Av ren nyfikenhet; hur kom ni fram till att det var avluftningen det satt i?

    • Johansson Johansson

      Av bitter erfarenhet, det var av den anledningen hojens oljetank sprack under en testkörning i höstas.

  7. Men jäklar!
    Såg ju ut att vara sådär lättstartat att speakern kan börja gnälla på er också för att det inte är spektakulärt nog =)

  8. Björn Björn

    Lycka till! Blir spännande att följa försöken på isen.

  9. bjursingen bjursingen

    Tjo!
    Bra snyt i den måste jag säga.
    Konsten blir nog att hålla den på full gas!
    Borde inte bli någon konst med det skägget!

    • Olov Olov

      Om ändå påsen hade varit lika hårig.. Känns lite gruvsamt ärligt talat å inte blev det bättre när den drog iväg på betonggolvet.. :s

  10. Thomas Thomas

    Gött mos! Bra jobbat! Syns på speed!

  11. Skogsfinnen Skogsfinnen

    Bra jobbat! ta det lugnt, stressa inte. Och kör hårt!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.