Skip to content

Kåpbygge och sparkuppdatering!

Hojkåporna har varit ett work in progress sen dag 1, nu har det blivit dags att förlänga sidokåporna ner mot bränsletanken istället för att dom ska sluta halvvägs.

Ett par rejäla plattjärn i aluminium valsades till rätt radie och sågades till i bandsågen, dom ska bli utgångspunkten för förlängningen av sidokåporna i tunn aluminiumplåt.

Tanken är att täcka för så mycket som möjligt ända bak mot knäet, jag har nog mycket att tjäna på att bygga in alla slangar och skit så dom inte sitter i fartvinden och orsakar turbulens.

Det ska svetsas fast fästen i bränsletanken som kåporna ska skruvas fast i senare.

Olov har förresten gjort framsteg på sparkfronten, han har monterat en annan oljepump och även satt dit en 12V returoljepump så nu är allt klart för en ny provstart för att se att vi har ett stabilt och bra oljetryck till tävlingen.

Då Olov inte är så mycket för att ta kort på det han gör har jag låtit laptopen simulera fram det mest sannolika scenariot när 12V pumpen monterades, inte klokt vad datorerna klarar av nu för tiden!

Published inJU-01 gasturbinsbyggeTwin Turbo Jetspark Mk3

2 Comments

  1. Björn Björn

    Olja och bar överkropp, får nästan lite homoerotiska tankar nu 🙂

  2. Bjursingen Bjursingen

    Härliga tider!
    Mem då måste vi komma ihåg att ladda batteriet.
    Inte varje dag man får olov på kort! 😀

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.