Skip to content

Mer kåpjobb

Tänk om det varit så enkelt som att beställa det halkigaste Airtech Streamlining-kåpsetet till hojen och skruva fast i de färdigborrade fästhålen, hade jag byggt på en Hayabusa skulle det gått men nu när jag envisas med att bygga en lång och smal hoj får man pula ihop något eget istället.

Mycket mer jobb men kul att inte hojen kommer se ut precis som 10 andra i depån.

Jag har svetsat fast två par kåpfästen i bränsletanken som jag ska fästa sidokåporna i, det ska även till ett övre fäste för att kåporna ska sitta stadigt nog.

Nu är det klippa och klistra wellpapp som gäller tills jag hittat en form som följer klassreglerna (inte dölja någon kroppsdel sett från sidan) och ändå ger så lågt luftmotstånd som möjligt. Då jag tyvärr saknar en vindtunnel går jag efter devisen att om det ser bra ut så funkar det bra, och det har visat sig stämma förvånansvärt väl just när det gäller aerodynamik.

Tjo!

Published inJU-01 gasturbinsbygge

2 Comments

  1. Orre Orre

    Kommer se riktigt grymt ut med dom nya kjolarna, ser mycket halare ut redan nu 🙂

  2. Björn Nilsson Björn Nilsson

    Snyggt! Mera plats för ekivoka dekaler också!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.