Skip to content

Hojsäsongen närmar sig…

Som sagt, nu när sparkföret är över för i år är det hög tid att se till att jag har en hoj att köra med till sommaren, än så länge tuffar det på bra med vinterns modifieringar men jag vågar inte ropa hej förrän jag provkört hojen.

Jag gjorde de sista fästena till sidokåporna och nitade fast, nu kunde jag krypa i skinnstället och be fästmön ta lite bilder på hur kåporna följer benen och så.

Regelboken för APS-klassen säger att hela föraren förutom händer och underarmar måste vara fullt synliga från sidan, och jag vill kunna flytta upp fötterna från marken till fotpinnarna vid utan att häkta i kåporna.

Det fanns lite att trimma till vid smalbenen, och här ser vi en stor fördel med att jobba i aluminium jämfört med rostfritt…

Nu ser det betydligt bättre ut, ingen risk att jag stöter i kåporna med benen längre heller. Jag ska montera en sån kantlist senare så jag slipper finputsa kåpkanten. 🙂

Vid provsittningen märkte jag att höger knä tog i tryckluft/gasolsanslutningen för motorstarten, så jag passade på att både flytta anslutningarna och montera dom betydligt stabilare än tidigare.

Jag kan för övrigt varmt rekommendera Migatronics tigsvetsar, sjukt fina att svetsa med. Köp från ME Racing för det är bra folk.

Anslutningarna på plats, det vart både stabilt och ur vägen för knän och andra kroppsdelar.

Tjo!

Published inJU-01 gasturbinsbygge

2 Comments

  1. Bjursingen Bjursingen

    Tjo!
    Snyggt jobbat!

    Vad ska vi nu göra på tävlingarna när allt redan är ut testat innan 😀

    • Johansson Johansson

      Det lär nog lösa sig, om vi inte kör skrot har ju Olov säkert en nybryggd tunna äppelcider vi kan jobba oss igenom. 🙂

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.