Skip to content

JU-02 lever!!!

Idag startade nya hojmotorn JU-02 för första gången!

Låga avgastemperaturer vilket är ett tecken på att allt är som det ska, och rejält med flås redan vid 2 bar laddtryck. Den är byggd för att gå på 4 bar vid fullgas så det finns mer att ge.

Published inJU-02 motorbygge

6 Comments

  1. Bjursingen Bjursingen

    Tjo!

    Grattis till en lyckad provstart!

    Fränt som bara den!

    Dom stormagade turbo hoj
    gubbarna får nog börja deffa om dom ska ha en chans nästa år! 😂

    Hade du drag vågen igång?

  2. skogsfinnen skogsfinnen

    Det är att gratulera. Så skall det se ut. Dax för öl. Nu tar du 300.

  3. Björn Nilsson Björn Nilsson

    560 grader, är det låg avgastemperatur?
    Vad räknas som hög temperatur då?

    • LarsE LarsE

      Jag gissar att ”hög” temperatur är strax under där turbinhjulet börjar övergå frå
      fast till flytande form!

    • Johansson Johansson

      Björn: Det är en låg och fin halvgasstemp, sen kommer temperaturen stiga upp mot fullgas. Man styr maxtempen med storleken på jetdysan, så ju lägre temp på tomgång desto snävare jetdysa(=mer effekt) kan man ha utan att smälta motorn.

      Skogsfinnen: Förhoppningsvis tar jag 300 redan nu i sommar med lillmotorn, sen när JU-02 är uttestad och satt i hojen hoppas jag på 320-330km/h på en stående mile. Då jävlar får turbohojarna se upp! 🙂

      Bjursingen: Tyvärr ingen våg, men den lär inte ha visat så mycket ändå. 50kg kanske. Får kalibrera in den senare.

      LarsE: Exaktemente! 🙂

  4. Orre Orre

    Grymt!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.