Skip to content

Klart för start!

Ikväll har jag svarvat en tändstiftsmutter och svetsat fast på jetpipan så jag slipper tända förvärmningsgasolen för hand när jag ska starta motorn, det är ändå nog mycket att hålla rätt på med två händer…

Så här sitter det nu, jag har även dragit en ny slang till laddtrycksmätaren och gjort lite annat småplock så nu är motorn startklar! Jag testade förvärmningen med fullt oljetryck och lövblåsaren igång och det ser lovande ut, motorn snurrar upp fint i varv så när jag släpper på lite fotogen lär den starta utan protester.

Jag måste bara se till att få till programmeringen av lastcellen först så jag kan se hur mycket dragkraft motorn ger ifrån sig, manualen verkar vara google-översatt från kinesiska så jag fattar inte speciellt mycket av den. Jag ska göra ett nytt försök att begripa mig på eländet imorgon kväll tänkte jag, annars får jag väl ringa nån kompis och grina tills jag får hjälp…

Published inJU-02 motorbygge

4 Comments

  1. Bjursingen Bjursingen

    Tjo!
    Härliga tider att det luktar prov start!
    Hoppas du får igång snyt mätaren!
    Hur mycket snyt tror du att den ger när den är injusterad?

    • Johansson Johansson

      Jodu nu börjar det dra ihop sig sa flickan! 🙂

      Jag vet inte riktigt, men närmare 100kg dragkraft borde jag kunna få ut om allt stämmer.

  2. SM7TJC SM7TJC

    Är manualen översatt till svenska så förstår jag att det blir problem. Då hade det nog varit lättare med kinesiska (Jag drabbades av en kinesisk manual för ett tag sedan). Chinglish börjar nu nästan bli begripligt nu.

  3. Björn Nilsson Björn Nilsson

    Det är f.n respekt att ta till sig teknisk Kinesiska på en kväll, så att man sedan kan översätta en manual för programmering av lastceller till Svenska.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.