Skip to content

Slutet är nära…

Nu är bränsleledningarna färdigdragna, tändstiftet på plats och EBK:n ihop-punktad för att finriktas. Jag började dagen med att svarva till en snajsig tändstiftsmutter, mätte gängen lite snabbt till 7/16″-20 och drog den i svarven. När jag skulle provmontera stiftet så passade det inte – va faan! – och det visade sig såklart att NGK har någon egen jävla standard som ligger mellan 7/16″ och 1/2″.

Det fick bli en bonnalösning istället, jag punktade fast ett mindre tändstift med svetsen. Det gör egentligen ingenting eftersom Bosse kommer att hinna elda upp Kuwait´s samlade råoljetillgångar innan det blir dags att byta stift…

Jag drog ihop båda sidorna till en enda anslutning på översidan av EBK:n så Bosse kan få en hydraulslang pressad som ska sitta därifrån och till bränslepumparna. Rördragningen ser lite klumpigare ut på kort än i verkligheten, det är skitenkelt att få till ena sidan snyggt men betydligt klurigare att göra andra sidan likadan fast spegelvänd.

Förhoppningsvis är jag så gott som färdig med EBK:n efter morgondagens skruvning, mest bara småplock kvar att göra. Erik ska för övrigt ha stort tack för hjälpen med eldragningen på bilen, nu finns det i alla fall en mikroskopisk chans att jag klarar ombesiktningen i morgon…

Published inBosse Hårdéns EBK

2 Comments

  1. Johansson Johansson

    Nja, det var inga jämna millimetrar vad jag kunde se.

  2. elffors elffors

    …………m14x 1.25?

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.