Skip to content

Körigt

Edit: Tydligen har Photobucket ändrat i villkoren så man måste betala 4-5000 kr per år för att kunna länka bilder. Detta känns inte som nåt alternativ så tillsvidare kommer jag tyvärr bara uppdatera facebooken. Anders har däremot ett tag kvar på sin så han kör väl på i vanlig anda. Vi ska prova hitta en annan lösning på det här.

Som dom flesta kanske noterat råkade vi anmäla oss till Speedweekend 2018 så nu får vi jobba på rätt bra för att hinna. Det kommer nog tyvärr för min del innebära att det kan bli lite glest på uppdateringarna här då tiden inte räcker till allt men på våran facebook kommer det florera lite bilder och info desto tätare så häng gärna på där också.

Målet är att kunna teståka nån repa och bryta hundrasträcket iaf.

Senast veckan har det börja röra på sig, i söndags hade vi stridsmöte här och häftade upp dom översta ramrören för att kunna hänga upp turbinerna provisoriskt.

Anders hade med sig fläktenheten så den fick gunga den med.

Mitt första projekt är att fixa fyrtaktsenheten med drivningar för två oljepumpar och en 80A generator. Har klurat lite på om det går att skära efter mallar med plasman och det funkar utmärkt. Sågade ut masonitmall med bandsåg och den blir inte ens brun i kanten när man skär.

Det här blir ett fäste för torrsumpspumpen, en vanepump som varit styrservopump på en saab 9000 tror jag. Ska blocka av tryckregulatorn och korka ur strypningarna som finns så ska den nog förhoppningsvis flöda tillräckligt.

Här allting punktat och klart med sträckning och nysvarvad remskiva. Nästa blir generator fäste/drivning.

Imorrn bitti ska vi köra en gemensam övning igen, vi får se vad vi får gjort då (förutom dom obligatoriska torrkörningarna).

Published inTurbofan "isjakt"

One Comment

  1. Olov Olov

    Photobucket vill tydligen att jag ska betala 4-5 tusen per år för att kunna länka bilderna så håll till godo tills vi hittat en annan lösning på detta. På Facebook ät det iaf fortfarande gratis att lägga upp bilder..

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.