Efter att ha mätt och klurat lite så har jag fått en lagom kuggfrigång i växellådan på hojen, jag lade mig på den generösa sidan då värmen som kommer krypa genom pinjongaxeln kommer tighta ihop spelet ett antal hundradelar.

Jag hittade en intressant tabell för att schimsa in vinkelväxlar:

Med rätt schims på plats kunde jag montera ihop pinjongaxeln och kraftturbinhjulet, här har jag låst skruven som håller ihop hela paketet med en bit rostfri tråd.

Och här sitter alltihop på skruvarbänken och väntar på att få monteras i hojramen, det som måste göras innan är att fyra stycken gängade anslutningar för avgastempsonder ska svetsas fast i avgashuset precis uppströms ledskenorna.

Då har jag totalt sett fem tempsonder som ska användas för att se hur värmefördelningen runt kraftturbinhjulet är, är temperaturerna jämna är allt ok men om någon sond visar ett starkt avvikande värde kan det betyda att jag har problem med förbränningen i motorn. Mycket användbar information med andra ord!
Hej!
Häliga tider. Stort framsteg mot ihop byggd hoj!